Freya I. Ve stínu moci

Freya I. Ve stínu moci


Autor: Tereza Richter
Nakladatelství: -
Rok vydání: 2017






















                                  Obsah
Freja Leway je oblíbená, krásná a mladá dívka, a její život by ji leckdo mohl závidět. Až do toho osudného dne kdy byla Freya součástí autonehody a byla několik týdnů v kómatu. Po probuzení Freya získává magii, o kterou neměla zájem, a tím začíná její pouť s boji proti stíny, nového přátelství nebo vzkvétající lásce.

Kvůli bezpečnosti Freyu posílá rodina do města, Darkhills, ovládaného penězi a mafií za Jackem Blackem. Zde Freya magii začíná ovládat a stává se z ním čím dál tím silnější čarodějnice. Stíny, jako Freya nabývají na síle a chtějí svět svrhnout do černo černé tmy. Freya jakožto vyvolená má za úkol spasit svět a zbavit se stínů jednou pro vždy.

Tereza Richter, začínající a talentovaná spisovatelka, zvládla napsat svou první knihu hezky čtivě a napínavě. Samozřejmě by se našlo pár věcí, které by potřebovali doladit, ale mě čtení moc bavilo. Nový kouzelný a tajemný svět plný stínů a mafiánských bossů je hezky zpracovaný pro ty, kteří nemají úplně v oblibě ztělesněné fantasy knihy. Tato kniha je jak plná magie tak plná normálního světa a vše se tak hezky kompenzuje, že se tento příběh hodí do rukou každého čtenáře.

Možná bych měla zhodnotit ten uplynulý rok a půl jako nezapomenutelné dobrodružství, jako neskutečný sen, jako bláznivou jízdu na horské dráze...

A možná bude stačit jednoduché sbohem...


Ach.. na knížku jsem se těšila a vůbec mě nezklamala. Sice Freya mi na začátku jako hlavní hrdinka nesedla, chovala se hrozně namyšleně, ale po několika stránkách jsem si ji oblíbila. V hlavní roli společně s Freyou tu je i Jack Black, který byl opravdu nesnesitelný. Spoustě lidem se určitě líbit bude, ale  já jsem prostě na postavy v knihách hodně náročná, že i když si dali s Freyou pusu nic jsem necítila, i když bych měla. A mě to moc mrzí. Jack se k Freye choval moc ochranitelsky, nechtěl ji nic dovolit a prostě komu by se líbilo být dvacet čtyři hodin denně pod dohledem bodyguardů. Myslím, že nikomu! 

Co se mi na knížce ještě moc líbilo byly ilustrace kreslené samotnou autorkou, Terezou Richter. Příběh hezky doplňovaly a spoustu postav jsem si pak mohla lépe představit. Chtěla bych ještě pochválit styl psaní, který byl čtiví a jednoduchý. Byla to velmi odpočinková četba, ale našlo by se tu něco co bych chtěla aby bylo jinak. A to je větší popsání citů. Já mám ráda květnaté popisování, mám ale i ráda knížky, které se netáhnou. Toto je přesně knížka, která se netáhne a pořád se něco děje, ale ty city mi tam chybí. Proto jsem si nakonec Jacka nezamilovala, i když bych měla.

S knížkou jsem spokojena. Moje oblíbená část z knihy je určitě poslední kapitola, ta mi zmizela pod rukou jako nic a najednou byl konec. Terezu Richter hlavně obdivuji za to, že toto je její první knížka a ta další bude ještě lepší. 


Hodnocení:
7,5/10

Za recenzní výtisk děkuji autorce, Tereze Richter. Pokud při objednávce použijete kód: 10%KNIHOMOLLI na stránce www.freyabook.webnode.cz, získáte slevu!

No comments:

Post a Comment